E.ON welcome film - personalized explanatory videos for a strong start

E.ON welcome film - personalized explanatory videos for a strong start

At the start of the energy partnership, new E.ON customers receive a personalized welcome film - an innovative service that not only informs but also inspires.
The dynamic videos automatically differentiate between electricity and gas customers and the selected payment methods “cash” or “direct debit”. The film explains in a friendly and individual way how the first bill is made up, how the billing process works and how easy it is to use the My E.ON customer portal.
The result: maximum transparency, significantly fewer support requests - and an all-round successful entry into the E.ON service world.
Concept & production: Fernsehzimmer, Cologne


Example film: Gas / transfer

Example film: Gas / direct debit

Example movie: Electricity / bank transfer

Example film: Electricity / direct debit




Möchten Sie das ganze live und maßgeschneidert erleben?

Sehr gern. Wir bereiten dann etwas für Sie vor. Ganz auf Sie zugeschnitten.



Zum Einlesen und tiefer blicken - unser Leitfaden „Videopersonalisierung“

Hier erfahren Sie nicht nur die wichtigsten, technischen Hintergründe, sowie alles über Einsatzmöglichkeiten,
sondern bekommen auch wichtige Tipps zur Umsetzung: Fehler, die Sie unbedingt vermeiden sollten.